varför jag älskar mina vik-dagar

You've got to love children:

förskolebarn: Jag tycker att det är roligt att du kommer från Skåne
jag: Jaså, varför det?
förskolebarn: För det gör min mormor och morfar också
jag: Jaha, vad roligt, var i Skåne bor dom?
förskolebarn: Dom bor i ett brunt hus, kanske där du bodde, hur såg det ut?
jag: Mina föräldrar bor i ett gulvitt hus med bruna brädor på, i en stad som heter Malmö.
förskolebarn: Malmö? Jag sa ju ett brunt hus! Jag tror det är på samma gata.
jag: Det kanske det är.
förskolebarn: Mmmm... men du?
jag: Ja?
förskolebarn: Varför pratar vi om Skåne egentligen, när vi sitter och målar?
jag: Jag vet inte riktigt, vad vill du prata om?
förskolebarn: Jag vill prata om Hello Kitty. När hennes kompis dör och hon är ledsen. Det hade jag tyckt var roligt!


Kommentarer
Postat av: Stefan Sand

"Kids say the most technically well-informed things"

2010-02-08 @ 16:43:29
Postat av: stina och agnes

bra blogg!

2010-02-08 @ 18:01:41
URL: http://stinaochagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0