tankar om björn ranelid

jag kan villigt erkänna
att jag aldrig har varit något stort ranelid-fan
jag har alltid tyckt att han är högst märklig
jag kan inte riktigt greppa honom
det är inte det att jag har tyckt illa om honom
men
det är något jag inte riktigt kan sätta fingret på

idag spenderade jag dock min morgon med honom
var på författarfrukost
och lyssnade när han talade
han är ett spektakel
den där ranelid
få människor
är så otroligt underhållande att lyssna på
och jag kan faktiskt inte annat än tycka om honom
såhär efteråt
han har nog omvänt mig en aning
han kommer kanske aldrig vara min största favorit
men
jag kan ändå respektera honom på en nivå som jag inte gjort innan

vad är det då mer herr ranelid som plötsligt vunnit mitt tycke?
jo
det är så enkelt
att det finns ingen som tycker så mycket om björn ranelid
som björn ranelid
han är verkligen sitt eget största fan
och det är väl något jag tycker att vi alla kan lära av honom
gång på gång sa han "det kan mycket väl vara det vackraste som någonsin har sagts"
om något han just sa
och jag tror att vi alla hade behövt en dos av det i våra liv
att tycka att vi själv kan vara bra
göra bra saker
säga bra saker

det var en otroligt underhållande morgon
och jag vet inte
men
jag gick ifrån blå stället idag
med lite mer förståelse
för varför björn ranelid
är just
björn ranelid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0